Dag 1 Gambia - Reisverslag uit Sere Kunda, Gambia van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu Dag 1 Gambia - Reisverslag uit Sere Kunda, Gambia van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 1 Gambia

Door: Relana

Blijf op de hoogte en volg Berry en Relana

21 September 2012 | Gambia, Sere Kunda

Dag 1

Daar zijn we dan in Gambia na een lange en behoorlijk stressvolle dag... Afgelopen nacht kwam Berry erachter dat mijn paspoort verlopen was... Even dikke stress dus... Berry nagekeken op internet en gebeld en waarschijnlijk zou ik een noodpaspoort kunnen krijgen... Amper geslapen vannacht kun je je wel voorstellen maar vanmorgen extra vroeg naar schiphol gegaan zodat we nog een kans maakte... Bij de balie de meest onvriendelijke man die je maar kon krijgen met allemaal vragen en moeilijk doen waardoor ik al dacht dit gaat helemaal niks worden zo.... Uiteindelijk na een hoop gezeik toch een noodpaspoort gekregen maar bij iedere paspoort check was het lastig doen en moeilijk... Zelfs vlak voor we gingen boarden was t nog de vraag of dit in Gambia wel geaccepteerd zou worden... Gelukkig nu wel een vriendelijk iemand die even nagekeken heeft of dit problemen op zou gaan leveren maar ze kwam al snel met het goede nieuws dat ze dit gewoon accepteerde... Godzijdank... Toen t vliegtuig in op van de zenuwen al van de afgelopen 24 uur kregen we vertraging. Er waren drie mensen ingecheckt waarvan een op t laatste moment besloot niet mee te gaan en vlak daarna ook de tweede.. Moesten we dus wachten want die koffers mochten niet mee uit veiligheid... De derde persoon wilde wel mee en spullen uit die koffers, hij zat toen nog bij ons in t vliegtuig...maar toen eindelijk de koffers verwijderd waren besloot hij ook niet meer mee te reizen waardoor dus weer een koffer weghaald moest worden en zijn plaats en omgeving gecheckt moest worden op voorwerpen die schade Zouden kunnen toebrengen... Naar mijn mening dus gewoon bommen.... Nou je reis kan toch niet beter beginnen, helemaal als je al zo'n vliegangstige stresskip als mij bent!!! Maar goed uitstappen mocht van Berry niet dus we moesten toch na een dik uur met datzelfde vliegtuig de lucht in... Gelukkig kon ik toen we eenmaal boven waren wat ontspannen en na een wijntje bij het eten ging het al stukken beter hahaha...de tijd ging alleen heel langzaam voorbij...Maar wat nog belangrijker is respect voor die arme Berry die t maar moet doen met zo'n ongelofelijke stresskip... Vraag me echt af hoe hij t al 11 jaar volhoudt hahaha

Eindelijk na heeeel veel vertraging door ook nog en tussenstop kwamen we aan op Gambia en meteen was duidelijk voelbaar dat je tropisch klimaat hebt... Plakken dus hahaha... Op t vliegveld was t wel duidelijk dat alles draait om geld en dat mensen hier echt arm zijn.. Euro voor koffers in de bus doen,  euro voor dit euro voor dat hahaha maar goed... Ze zijn wel gewoon vriendelijk en als je bijvoorbeeld zelf je koffers maar wilt dragen wensen ze je wel een fijne vakantie met een grote glimlach...

Toen in de bus... Aangezien het donker was leek Gambia wel een of andere achterbuurt van los angeles hahaha... Allemaal van die groepsvorming op straat terwijl t hier ondertussen ook al twaalf uur was ( in Nederland is het 2 uur later)...en dan weer gewoon helemaal niks op straat, van die lange creepy verlichte straten met billboards ( dat dan weer wel) van coca cola reclame waarop Michael Jackson nog staat toen hij nog donker was...maar goed ze hebben coca cola hier en das weer een pluspunt...

Bij het hotel aangekomen was er eindelijk een beetje opluchting. Heel mooi groot hotel met palmbomen en heel netjes allemaal voor Afrika... Zelfs oma mia zou hier nog wel
Een nacht kunnen slapen ;). Onze kamer is ook ruim en netjes met een klerenkast waar je in kan slapen hahaha, bed, zitje met bankje en stoel, ijskastje etc. Ook de mensen
In het hotel zijn mega vriendelijk, zo wilde Berry nog water gaan halen maar die man vond dat maar niks zo midden in de nacht ( logisch ) en is hij voor ons water gaan halen en dat werd ook persoonlijk op de kamer bezorgd... Wel
Fooi gegeven uiteraard hè :) Daarna douchen en slapen.. Was toen al na 3 uur hier dus rond vijf uur in nederland...

Enne mezelf gisteren nog heel vaak afgevraagd wat iedereen de laatste weken al deed... Waarom Gambia hahaha

• 22 September 2012 - 14:33

Gioya En Oppassers.:

Hallo schatjes,

Gelukkig dat jullie goed en veilig aangekomen zijn. Een heel avontuur met veel stress om aan te komen in Gambia, maar dan heb je uiteindelijk dan een mooie kamer en omgeving. Zorg maar voor een zak kleingeld voor alle fooi die jullie mogen geven, maar wat boeit het, jullie hebben vakantie en de mensen verdienen zich er wat bij. Nu ontstressen en starten met ontspannen en genieten. Hier is het nu 14.30 uur en mag ik zo gaan werken. Gioya eet goed, wandeldt en speelt lekker op de hei en is lief.

Amuseer jullie, let goed op elkaar xxx
    Gioya, Brian, pap en mam.

• 22 September 2012 - 19:05

Monique En Ben :

Hey vakantiegangers!

Wat een begin van jullie reis! Bedenk maar dat weinig deze stress nog kan overtreffen. Jullie vakantie wordt alleen nog maar beter nu...
    Wij zitten uiteraard weer bij de mc Donalds voor de gratis wifi.
    Echt leuk om jullie eerste verhaal te lezen. We zijn heel beniewd naar wat jullie allemaal gaan doen en meemaken.

En nu.... Genieten!

Tot snel.

Xx Ben en Mo

• 22 September 2012 - 19:14

Marjo Driessen:

Hoi,
    Een goed begin is het halve werk hahaha!!
    Vanaf nu kan t alleen maar beter worden.We hopen dat jullie een fantastische week krijgen en onvergetelijke momenten meemaken.
    We zullen alles volgen via deze weg en uitkijken naar jullie volgende verslag.
    Lieve groeten uit Schinveld,
    Kees, Marjo, Keesje, Rik en Femke.

• 22 September 2012 - 21:12

May:

hoi laantje en berry
    wat n stress voordat jullie eindelijk kunnen genieten.
    (het lijkt de bso wel he laan)
    geniet van jullie vakantie met volle teugen
    kijk al uit naar de foto's
    kijk goed rond en neem alles goed in jullie op.
    dikke kus en dikke knuffel
    xxx may

• 23 September 2012 - 14:00

Nick:

Wat je allemaal moet doorstaan om een vakantie te krijgen. Vroeger was dat ander kan ik mij herinneren...;-)
    En nu lekker genieten! ik ben benieuwd naar de verhalen!