Dag 3 - Reisverslag uit Sere Kunda, Gambia van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Sere Kunda, Gambia van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Berry en Relana

23 September 2012 | Gambia, Sere Kunda

Vandaag na het ontbijt en plaatsen van de foto's wat eindelijk gelukt is, lekker gaan luieren op het strand. Het zonnetje was er vandaag en met een heerlijk zeebriesje was het goed uit te houden.. Was vandaag rond de 30 graden). Lekker vruchtensap gedronken op onze ligbedjes onder een rieten zelfgemaakte parasol met voor ons alleen strand twee palmbomen en een heerlijke oceaan... Wat wil je nog meer?!? Berry lekker boekje gelezen en ik nog paar bladzijden voor school doorgenomen maar lekker easy going... Niks moet alles mag!

Gisteren nog tot een uur of elf bij de live band gezeten
Met twee koppels wat erg gezellig was. Aangezien dit hele dorp bezet is door arkefly hahah krijg je wel een band met elkaar al moet ik zeggen dat ik vandaag voor t eerst ook andere mensen heb gezien die uit Engeland kwamen hahaha... Bijna alle mensen die hier zijn reizen graag en veel en daarom is het geweldig om alle reisverhalen te delen met elkaar en nieuwe ideeën op te doen hahah... Ja t is erg maar was al de dag voordat wij hierheen kwamen bezig met plannen van onze volgende rondreis volgend jaar Hahahahahaha...zullen we ook bloggen hoor ;)

Maar nu zijn we hier... Overdag is het echt een paradijs met al die palmbomen met super grote kokosnoten, leguanen, mooi weer etc etc maar s avonds blijft t een beetje wennen hahaha als alle lokale bevolking de straat op trekt om je aandacht te trekken... Heb nog steeds s avonds vaak zoiets van waar ben ik terecht gekomen maar overdag is dat weer helemaal weg :) is gewoon even wennen de Afrikaanse cultuur en voor mij meer dan voor Berry die de Afrikaanse cultuur al iets in zich heeft... Always easy going And everythings gonna be allright... Ja rasta Berry past hier wel hahaha.. Haasten en stress kennen ze hier in Afrika niet wat vandaag niet is komt morgen... Vraag me wel eens af hoe die mensen zouden reageren als ze tijdje naar Nederland zouden komen hahaha... Qua geld zouden ze wel daar blijven maar onze levensstijl.....ach misschien met de nodige relaxmiddelen ;) Vandaag ook apen gezien op ons strand en in de hoteltuin... Echt super vet hahaha

Na zowat de hele dag asociaal aan het strand te hebben gelegen niks doen en ons te laten bedienen met drankjes en lunch besloten we wat activiteit op te zoeken namelijk douchen, klaarmaken en lopen naar een restaurant ;) douchen doe je hier wel echt heel vaak want na een kwartier plak je al van top tot teen...

Vandaag weer traditioneel eten( we pakken de gerechten waarvan er geen idee hebben wat het is) Maar het was lokale vis...maar daar zitten we nu dus kan nog niet zeggen hoe t smaakte!!!

• 23 September 2012 - 21:52

Pap En Mam Rossin:

Hallo Afrikaantjes

Wij zijn er nu dus ook achter gekomen dat we jullie kunnen volgen...
    Wat een stressig begin, wel leuk om later aan de kleinkinderen te vertellen.

Er zijn natuurlijk heel wat dingen waaraan je moet wennen, eigenlijk is één week daar te kort voor, maar goed.. ik las dat er alweer nieuwe plannen in de maak zijn. Dus moeten we deze reis maar een beetje als stage bezien.

Geniet er lekker van ( hier is het al echt herfst aan het worden) en verras ons met heel veel nieuwe en interesssante verhalen.

XX De Eifelgangers

• 24 September 2012 - 00:11

May:

zow zeg je begint al aardig te wennen lees ik zo
    het is hier nu 12 s;avonds als ik je berichtje zit te lezen.
    jij pakt n douche omdat je plakt, en hier pakken we n douche om warm te worden.
    leer niet teveel daar in t verweggistan, dat kun je thuis nog lang genoeg.
    geniet maar van de omgeving en de mensen om je heen.
    blijf wel verslagen schrijven he en veel foto's maken :)
    zow mayke gaat nu naar bedje
    dikke kus en tot morgen xxx

• 24 September 2012 - 00:57

Wendy:

Ohhh dat klinkt idd heerlijk lekker chillen op het strand met een lekker drankje mmm!
    En nu ben ik dus benieuwd wat jullie volgende reis zal gaan worden hihi! :P
    Maar geniet eerst maar lekker van deze he!
    Tot het volgende verslagje!
    xx Wendy

• 24 September 2012 - 11:49

Kevin:

Nice!!!
    dus als ik het goed begrijp kom je alleen terug relana?
    ziet er iig goed uit daar :)
    x kevin

• 24 September 2012 - 12:55

Nick:

Ooh! klinkt goed allemaal...Ja van die Afrikanen kunnen wij hier in Nederland nog wat leren. Have fun! X

• 24 September 2012 - 13:29

Gioya En Friends.:

Hallo schatjes,

Leuke foto's,en het ziet er goed uit dat "bountystrand".
    Maar de zand hoef je straks niet te missen in Hoensbroek, daar zorgt Gioya wel voor door te importeren van de Brunssummerheide.
    Rasta Berry hoeft dus alleen nog zijn kapsel en kleurtje aan te passen en dan is hij "cool man". Het ontstressen is al gelukt zoals ik lees, niks doen en douchen, klinkt lekker voor een dag, daarna aktie om wat te ontdekken en zien van Afrika.
    Alleen al het traditioneel eten lijkt mij wel spannend als je niet weet wat het is, maar vis klinkt toch wel normaal.
    Groetjes en knuffels xxx
    Gioya, Brian, Jan en Yvonne.