From Clinton to Santa Rosa - Reisverslag uit Santa Rosa, Verenigde Staten van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu From Clinton to Santa Rosa - Reisverslag uit Santa Rosa, Verenigde Staten van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu

From Clinton to Santa Rosa

Door: Laantjuh

Blijf op de hoogte en volg Berry en Relana

24 September 2010 | Verenigde Staten, Santa Rosa

Hallo allemaal!

Allereerst wil ik (en Berry ook) jullie bedanken voor al jullie reacties. Iedere avond als we in het motel zijn is het eerste wat we doen jullie berichtjes lezen ;)

Vandaag vertrokken vanuit Clinton rond kwart voor 10. Het landschap begint steeds meer te veranderen en de rode aarde die je altijd in films ziet komt langzaam tevoorschijn.

Als eerste zijn we naar Amarillo gereden, wat in Texas ligt. We hebben Oklahoma dus officieel verlaten en ingeruild voor the Texan way of life. Vanuit Amarillo hebben we de afslag genomen naar Palo Duro Canyon, wat ongeveer 30 mijl verder ligt. Onderweg was alles vlak, dus we begonnen steeds meer te tijfelen of t wel goed was om die uitstap te maken. Toen we er eenmaal aankwamen...Boh...onbeschrijfelijk hoe ontzettend mooi. Het was echt meer dan de moeite waard. We zijn boven langs de canyon gereden en erdoorheen. Het is uiteraard niet zo groot als de Grand Canyon, maar we zijn er toch wel een uurtje geweest. Ik kan niet uitleggen hoe fantastisch het was en ik denk ook niet dat foto's dat kunnen overbrengen...dat moet je echt een keer gezien hebben, dus Jan en Angelo...t wordt toch een keer lang vliegen ;) En oh ja...Ben...Berry wil er een keer met je gaan mountainbiken haha;)

Na de canyon gingen we (ja May...;)) weer eten...Dit kee bij Big Texan Steak Ranch...het beroemste steak restaurant van Amerika...Je kunt daar een 72 oz steak eten en als je dat binnen een uur opkrijgt met frietjes en sla dan is het gratis...Uiteraard was mij dat gelukt, maar ik heb me gedragen en de kleinste steak gepakt die ze hadde ;) We hebben wel nog een overheerlijke chocolate brownie cake gedeeld als toetje :P Binnenin het restaurant was by the way net een Disney attractie haha...Overal cowboy decor en de mensen liepen ook echt met een cowboyhoed op. Ook was er een zingende cowboy die live liedjes van Johnny Cash op zn gitaar speelde...Ooohhh...the ultimate 66 feeling :D Ik wou m eigenlijk mee naar huis nemen, maar Berry vond t nix ;)

Amarillo zelf vonden we niet zoveel, dus zijn we doorgereden richting onze volgende stop. Onderweg zijn we langs de weien gekomen van het restaurant haha...daar stonden zoveel koeien, echt niet normaal. Gewoon een paar miles alleen maar koeien. Het is trouwens echt diervriendelijk hier, want de dieren hier hebben zoveel ruimte om rond te lopen. Dus een steak kun je rustig zonder schukdgevoel eten ;) By the way, langs die weien stonk het wel enorm :S

Vanaf Amarillo veranderde het langdschap in groene uitgestrekte velden zover als je kijken kan met daarop alleen maar lage struiken. De bomen zijn bijna helemaa verdwenen en het begint meer en meer op woestijnlandschap te lijken. Kortom Texas is echt een hele mooie staat om doorheen te rijden! Waha en de mensen praten echt zo wazig hier ;) Howdieee ;)

Onderweg zijn er overal borden die je eraan herinneren dat je op de echte oude route 66 zit. Heel speciaal. Dan nog de ranches langs de weg en je hebt helemaal t idee dat je in een of andere westernfilm zit. Berry neuriet daarbij de hele tijd het nummer van the good, the bad & the ugly, dus de filmscene is compleet :)

Aan het eind van de dag hebben we ook Texas verlaten en zijn we New Mexico binnengekomen. Hier begint de rode aarde weer toe te nemen en ook hier is het adembenemend mooi :) Nu zijn we gestopt in Santa Rosa om vanaf hier morgen naar Santa Fe te gaan. Daar zullen we dag dag doorbrengen en s avonds een uurtje doorrijden naar Albuquerque om daar te slapen.

Hooowdiiie Texas Rangers!

• 25 September 2010 - 07:32

Wendy:

Hooowdiiie vakantiegangers! Wooow de foto´s van de Palo Duro Canyon zijn echt mooi! En de restaurantjes echt super cute, lijkt idd met of je in een western film bent! Lijkt me echt super! Geniet er maar lekker van, dan hebben jullie verdiend! Live the dream! xx Wendy

• 25 September 2010 - 08:23

Mam Rossin:

Hallo cowboy en -girl.
    Wauw, wat een ongelooflijke ervaring die USA-trip van jullie.
    Daar worden wij nog enthousiast van, dus wie weet... Prachtige foto's en het reisverslag is geweldig om te lezen, zo professioneel geschreven, we kunnen ons makkelijk verplaatsen naar de andere kant van de wereld. We kijken er iedere dag naar uit. Geniet er maar van!
    Dikke knuffel van ons

• 25 September 2010 - 08:27

May:

ha luitjes
    wat n super foto's weer van n mega mooie omgeving.
    wat zijn we hier jaloers op jullie. en laantje het viel op je hebt maar 2x deze x over eten geschreven.
    hahaha.
    geniet geniet luitjes, en laantje het lijnen doen we strax samen als jullie terug zijn haha.
    dikke kus
    may

• 25 September 2010 - 08:38

Daan En Loes:

Daan speelt hier Read Dead Redemption dus jullie verhaal past helemaal in de sfeer die hier hangt ;) Echt super allemaal, dit zijn dingen die wij ook nog niet hebben gezien van Amerika maar ook echt nog een keer voor gaan terugkomen! Daan zegt: vette coca cola truck! Enjoy mates!

Howdiehoo!

• 25 September 2010 - 13:02

Pap Mam Brian:

Hallo luitjes, Berry wou je indruk maken met je berengevecht op Relana? Of word dit je nieuwe knuffel? Hey Relana zijn die laarzen ook in een kleinere maat te krijgen. Tot het volgende verslag van jullie Amerika-avontuur. Te gekke foto's en een leuk reisverslag. xxx Mam

• 25 September 2010 - 15:53

Ennio Morricone:

Hey wie zit daar mijn melodietjes te fluiten?
    I whoop your ass, boy...and the bear too.
    Ze zeggen everything is BIG in TEXAS, maar das klopt zo te zien wel.
    Veel plezier met de Rednecks en de nog komende Hombres en Hispanos

Romano & Elizabeth (Made in California)