Day 7: Santa Fe - Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu Day 7: Santa Fe - Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu

Day 7: Santa Fe - Flagstaff

Door: Laantjuh

Blijf op de hoogte en volg Berry en Relana

26 September 2010 | Verenigde Staten, Flagstaff

Heeej allemaal!

Vanmorgen om 9.00 uur al on the road op weg naar Albuquerque. Daar zijn we naar de old town geweest om daar in Mexicaanse sferen een kopje koffie en een diet coke te nuttigen. Het dorpje was echt typisch Mexicaans met de gekleurde huisjes en binnenpleintjes met grote cactussen. Het was er alleen niet zo druk (kan aan het tijdstip liggen en aan het feit dat t zondag is) dus na een uurtje zijn we weer in onze toyota gestapt om het Atomic Museum te zoeken...

Na lang zoeken en vragen hadden we het dan eindelijk gevonden. (het lag ergens achter een militaire basis). In het begin kregen we zo'n film te zien van history channel over de atoombom en het gebruik daarvan op die 2 Japanse steden (ga me er niet aan wagen om het te proberen te schrijven;)) Daarna kon je de omhulsels van de bommen bekijken en allerlei foto's en spullen van die tijd bekijken. Was best wel heftig...

Daarna kwam je in de fall out shelter, die ze hadden nagebouwd met allemaal spullen uit die tijd en uitleg hoe zo'n kelder werkt. Het deed me erg denken aan dat spel Fall Out dat Berry op de ps3 speelt ;) Na de fall-out shelter kwamen we bij nog meer bommen en radioactief materiaaluitleg. Berry vond het helemaal geweldig en wilde het liefst alle filmpjes kijken (dan waren we nu nog daar geweest ;)) maar ik ja sorry voor de history lovers, ik geef er echt nix om haha. Was wel leuk om allemaal te zien, maar niet om alles uitgebreid te gaan lezen. Mam, het was wel wat voor jou geweest met al die oorlogsverhalen ;) Oh ja buiten stonden ook nog gevechtsvliegtuigen en Berry moest weer aan Ben denken omdat hij aan zo'n vliegtuig sleutelt...(die twee kunnen ook niet zonder elkaar ;)

Na de culturele 2 uurtjes gingen we op weg naar Flagstaff via Gallup. Op dit stuk hebben we voor het eerst een flitspaal gezien! Heel zeldzaam hier! Ook was de vluchtstrook opeens links, waar een paar auto's stilstonden...heel raar als je dat niet gewend bent. Op weg naar Gallup gingen we echt door de bergen heen, maar na Gallup veranderde het landschap is vlakke dorre niks...en dat mijlen lang. Volgens Berry was het saai, ik weet het niet ik heb dat stuk gereden en dus op de weg gelet. ;) Tegen 17.15 kwamen we aan bij ons motel (Econolodge 914 S. Milton Rd. Flagstaff, AZ 86001-6386) en hebben we de spullen gedumpt. Daarna zijn we naar de oude stad van Flagstaff gereden en daar wat rondgewandeld. Dit lijkt meer op Valkenburg haha, er zijn meer terrasjes en het is meer ingesteld op toeristen. In de winter blijkt dit een populair skigebied te zijn, dus de apres ski bars zijn er in overvloed ;) Ook voor het eerst corona bier op de kaart gezien en amstel, we hebben het alleen nog niet gedronken..

Ja dat was ook wat, gingen we een eettent zoeken, eindelijk wat gevonden moesten we onze paspoorten laten zien om te kunnen eten en drinken. We hadden alleen rijbewijzen bij ons, dus konden we weg daar. Grrrr...na 6 uur nix gegeten te hebben en dan weggestuurd worden om een pasje, daar werd ik niet vrolijk van ;)...Maja gelukkig verderop wel gewoon mogen eten zonder pasjes ;) Dat was trouwens heerlijk (berry: steak, ik salade in een tacoschelp). Er was zelfs live muziek, die was alleen afgelopen toen wij net gingen zitten haha ;)

Nu weer op de kamer tv kijken en de weblog bijwerken. Morgen gaan we naar de Grand Canyon, dus ben benieuwd....

Goodnight everyone...of ja voor jullie goeiemorgen, want bij jullie is het nu bijna half 7 s ochtends (hier bijna 21.30)

• 27 September 2010 - 04:41

Mam Rossin:

Tja Laantje, als je nog wakker bent, alvast welterusten, want hier is het net inderdaad 7.30u geweest en wij moeten werken. Wat een giller trouwens om je paspoort te moeten hebben om te kunnen eten. Is misschien iets om hier in te voeren, als afslankproduct haha
    Tot het volgende verslag.
    mam
    (pap ligt uiteraard nog op één oor)

• 27 September 2010 - 06:14

Lesley-Jill:

Get your kicks on route 66!!! :D Ben nu al verslaafd aan jullie reisverslagen! En de foto's geven me toch het gevoel dat ik jullie niet al te veel hoef te missen ;) Veel plezier in de Grand Canyon en uh.. niet te dicht bij de rand gaan staan haha.
    KUS
    PS Hier is het KOUD!!!

• 27 September 2010 - 07:14

May:

ha luitjes
    hey laan, dus als we af willen vallen, gaan we ook die pasjes invoeren haha.
    geweldige rapportage weer meid.
    ik kijk er iedere dag weer naar uit.
    go girl.
    blijf ons boeien.
    dikke knuffel
    may

ps.vandaag begint mijn nachtmerrie weer.
    denk aan je.

• 27 September 2010 - 07:38

Loes Meys:

Jullie hebben een druk weekend gehad zo te horen. Keep it up! Het zal wel vermoeiend zijn, niet? Daan en ik hebben een beetje met jullie meegecruised in het weekend, maar dan de A2, A15 en A73 ipv route 66 :P Maar met veel fantasie waren we bij jullie! Heel veel plezier bij de Grand Canyon, ik ben benieuwd hoe jullie het vinden. Vanaf nu gaan jullie het stuk doen wat ik ook heb gedaan, zo jaloers! Het wordt nog mooier en overweldigender! :D

XX

• 27 September 2010 - 12:39

Kirsten:

Wat een super verhaal ALWEER;) leuk!!
    Heel veel plezier bij de Grang Canyon..
    Geniet ook maar van het weer want hier is het niks.. regen en koud!
    xxx

• 27 September 2010 - 15:20

Bas:

Nice verslag mensen!
    Het is een heel avontuur zo`n actieve reis. Maar zeker de moeite waard!
    Humor: Miss een foto van de grand canyon van berry bij de grand canyon?? ;):D

Groetjes Bas

• 27 September 2010 - 15:51

Nick:

wat een ervaring! ik reis met jullie mee.

op naar het volgende verslag!

liefs

• 27 September 2010 - 16:07

Ben:

Denk ook vaak aan jou hoor Berry ;)
    Veel plezier in de Grand Canyon!!

• 27 September 2010 - 18:12

Pap Mam Brian:

Hallo schatjes, hier is het 20.00uur 's avonds, nat en koud.Bij jullie 12.00uur 's middags en lekker zonnig en warm. Klinkt dit jaloers? een beetje wel, maar wij gunnen jullie dit vakantiegevoel van harte, ontspan en geniet maar lekker. Vandaag weer een intensieve schooldag gehad, morgen weer een nieuwe werkdag. xxxx Mam