Day 9 Page & Antelope canyon - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu Day 9 Page & Antelope canyon - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu

Day 9 Page & Antelope canyon

Door: Laantjuh

Blijf op de hoogte en volg Berry en Relana

28 September 2010 | Verenigde Staten, Panguitch

Vanmorgen weer vroeg op pad...ontbijten en joggen, douchen en op naar onze jeepexcursie naar Antelope canyon.

We vertrokken om 11.30 vanuit Page met een jeep, onze chauffeur JR (die eigenlijk Roger heet, maar goed) en nog 12 andere toeristen. Het eerste stuk ging over de gewone weg, maar op een gegeven moment gingen we echt de desert in, alleen maar zand en flink gehobbel, want JR had blijkbaar haast. JR was trouwens een echte dikke Amerikaan haha. Ik was echt bang dat hij het zou begeven in de canyon als hij moest gaan lopen. Verder deed hij de hele tour op crocs ;)

We kwamen aan bij de canyon en daar was het echt massatoerisme. Dat was echt een minpunt van de excursie. Allemaal tourgroepen gingen achter elkaar een voor een de canyon in, waardoor je de hele tijd stond te wachten tot de mensen (voornamelijk Japanners) voor je klaar waren met pictures maken. Binnenin was het wel heel erg mooi als je om de toeristen heen keek. Vooral de plekken waar het zonlicht een beetje in scheen waren prachtig. De rest laat ik over aan de foto's, denk dat die het beter kunnen beschrijven dan ik...

Na onze jeepexcursie zijn we naar Lake Powell dam gereden en vervolgens ergens een offroad weg gepakt de berg af om daar in de Colorado river te badderen...Tussen de vissen, wat ik echt niet fijn vond haha...Die vissen bleven ook de hele tijd bij me in de buurt en me aangapen, alsof ze het erom deden. Berry zwom uiteraard overal vrolijk doorheen en vond mij maar een aansteller. Hij kan zich nu helemaal voorstellen hoe ik als klein kind met het potje geweest ben, mam ;)
Het water was koud, maar koelde wel even lekker af, aangezien het weer 33 graden was vandaag. We zijn ongeveer 1,5 uur bij de rivier geweest en toen weer terug naar de auto om weer wat miles te maken richting Bryce Canyon National Park. Onderweg prachtig landschap van groen begroeide bergen en rode bergen met beekjes langs de weg en cowboydorpjes.

Daar zijn we nu 45 minuten vandaag ergens in een hillbilly dorp waar we net in een echt cowboycafe/restaurant gegeten hebben, waar de steak zelfs nog op houtskool gebakken werd. Was echt heel lekker en ook heel gezellig. Ook hebben we daar onze eerste corona's gedronken :P hehe...werd tijd he...We zitten nu in Panguitch voor de google earth mensen. Het adres geen idee, maar volgens mij heeft dit dorp maar 2 straten dus denk dat je in de buurt bent. :)

Nu weer even tv kijken en slapen...morgen naar Bryce Canyon..Sorry voor deze korte blog, maar ben kapot haha en wil nu lekker gaan slapen. Morgen weer betere schrijfstijl ;)

Howdie

• 29 September 2010 - 05:54

Kirsten:

Hey Relaan en Berry,
    Weer een leuk verhaal met schitterende foto's.. Geeft niet hoor snap wel dat je moe bent na die actieve dagen. Vroeg op, joggen, hele dag op pad. Rust maar goed uit en we wachten op het nieuwe verhaal!
    xx

• 29 September 2010 - 06:48

Mam Rossin:

Hey Columbus en Co
    Schitterende foto's, heel indrukwekkend. Moet in het echt nog adembenemender zijn, lijkt me.
    Die foto van jou, in het water, is ook geweldig. Heel herkenbaar! Eén lange reis door de States en je komt van al je trauma's af, haha.. of niet...
    We zien uit naar jullie volgend avontuur.
    xxx

• 29 September 2010 - 07:11

Daan:

Ziet er geweldig uit daar, en die hillbilly dorpjes ga je niet vergeten: saloondeuren, jukeboxen en overwaaiende maretakken (of hoe je die dingen noemt). Maar die steentjes zien er ook wel gaaf uit hoor ;-)
    Hier gebeurd ook weer genoeg maar niet alles leent zich voor waarbenjijnu.nl. :-) Jullie houden t tegoed, cruise ze!

• 29 September 2010 - 08:27

May:

hey luitjes
    boh wat n super vette foto's zeg.
    die rotspartij, wat geweldig mooi zeg ongelooflijk.
    wat is dat mooi door de jaren heen uitgeslepen.
    ik kon er niet over uit en heb ze dan ook n paar x bekeken.
    geweldig.
    het laan n goed teken dat je moe was en klaar was om te gaan slapen.
    (en is t ook gelukt??)
    ik verheug me weer op morgen.
    dikke kus voor jullie
    liefs may

• 29 September 2010 - 09:54

Loes Meys:

Kan me voorstellen dat je je als schaap in een kudde voelt tussen al die toeristen, maar als het uitzicht in de buurt komt van jullie foto's in het echt, dan is het zeker de moeite waard geweest! Jullie hebben al zoveel meegemaakt en zijn nog niet eens op de helft! Hoop dat jullie ook nog een rustpauze hebben ingepland ;) Enjoy!

XX

• 29 September 2010 - 11:32

Wendy:

Mooi verslagje en foto´s weer! Geniet er maar lekker van en neem ook de tijd om even uit te rusten he! xx Wendy

• 29 September 2010 - 17:57

Mirella:

Echt prachtige foto's, maar dat hebben we ook in Hoensbroek

• 29 September 2010 - 18:40

Pap Mam Brian:

Jullie, zullen 's avonds toch wel omvallen van de slaap, van al die indrukken. En Relana slaap je beter in de states als in gebrook? Rent Berry 's nachts niet rond of praat over zijn Amerika avonturen (slaapwandelen)? Te gekke foto's vandaag. Ik ben nog aan 't bedenken, hoe ik Jan zo gek krijg om naar de canyon's te gaan en in een helikopter krijg. Relana praat eens met je schoonvader. Jij hebt het ook niet zo op vliegen, maar you did it. Liefs en een dikke kus,xxxxxx voor jullie alletwee. Mam