Day 10 Bryce & Zion national Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu Day 10 Bryce & Zion national Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu

Day 10 Bryce & Zion national Park

Door: Laantjuh

Blijf op de hoogte en volg Berry en Relana

29 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen uitgeslapen tot maar liefst 9.00 uur. Daarna ontbeten op de kamer en onze website gecheckt, zoals we eigenlijk iedere morgen doen. Ons ochtendritueel haha.

Om 10.15 uur in de auto gestapt op weg naar Bryce Canyon National Park. Onderweg opeens zomaar uit het niets doken de rode bergen weer op, half begroeid met groen. We kwamen zelfs door natuurtunnels van de bergen (zie foto's), wat echt super was. Zo abrupt als de rode bergen begonnen waren ze ook weer beëindigd en ging het landschap weer over in groene vlaktes met heel in de verte nog bergen. Langs de weg liep een uitgedroogde rivier met wat houten bruggetjes eroverheen.

Ook reden we langs houten cowboyswinkels en motels, waardoor je echt het gevoel kreeg meer terug in het wilde westen te zijn. Het leek echt op de film Once upon a time in the west, maar voor de mindere westernfilm kenner, denk maar aan Lucky Luke ;) We kwamen zelfs langs een echt rodeo en aangezien Berry wat Japans bloed in zich heeft moesten we om de zoveel meter stoppen op foto's te schieten. Grappig was dat langs de weg ook houten hekken stonden in plaats van die herashekwerken die wij hebben. Alles klopt hier en het plaatje is altijd compleet.

Bryce Canyon was schitterend. Ook hier weer flink hoogtevrees overwonnen en genoten van de prachtige rode canyon. We kwamen hier 2 Amerikanen tegen met wie we even gekletst hebben. Zij hadden hun huis verkocht voor een trailer en reisden nu door het hele land heen, waar het maar mooi was en warm. Echt geweldig, die verhalen. De mensen zijn hier nog steeds heel open en vriendelijk en vinden het nog steeds erg interessant dat je uit Holland het land van de dijken komt haha. Die dijken maken toch een grote indruk op de Amerikanen ;). In Bryce verder ook weer natuurbruggen gezien, wat weer erg mooi was. Wat is hier niet mooi vraag je je af...nou bijna alles is mooi hier. Amerika heeft echt alles qua landschap en mooie natuur.

Op weg naar Zion kwamen we langs een bizon weide. Berry geloofde eerste niet dat het bizons waren, maar uiteindelijk had ik toch gelijk :) Naast de bizonwei stonden lama's. Ook daar hebben we natuurlijk weer moeten stoppen voor een 'jap' reportage ;)

Toen Zion national park. Zion is heilig voor indianen en ik begrijp echt waarom ze het Zion hebben genoemd daar. Het is echt ongelofelijk mooi. We zijn eerst door een lange tunnel gereden midden tussen de bergen door, een beetje a la Italie, waarna we de shuttlebus hebben gepakt door het park. We zijn daar op een gegeven moment uitgestapt en gaan wandelen. Echt die wandeling was AMAZING....Tussen de canyons, langs een stromend beekje, alles groen..het was net een paradijsje! Ook veel dieren gezien daar. Eekhoorns zaten overal en die waren echt niet bang voor je. Op een gegeven moment waren we aan het wandelen en opeens zagen we een....slang....op zn gemakje het pad oversteken...Brrr...Heel mooi, maar een beetje freaky zonder glas tussen jou en de slang. We hebben zijn oversteekritueel op film, dus dat wordt leuk om te zien! Ook hebben we herten vlakbij zien grazen, ook hier weer in het wild, geen hek of glas ertussen. Echt AMAZING...Op de terugweg naar de auto staken er opeens een groep wilde kalkoenen over voor de bus. Kon de bus dus rustig wachten tot die beesten over waren. Echt grappig. Al met al een van de mooisten parken tot nu toe: Zion!

Na Zion op weg naar St George, waar we nu slapen in motel 6. Onderweg kwamen we langs skateboardville haha...zo heette het natuurlijk niet, maar n 1 klein stadje zag je echt super veel mensen op een skateboard, vandaar de naam. Ook kwam er nog een stoet Harley's voorbij. Uiteraard Berry, flits flits flits...;)

'S Avonds zijn we bij Texas Roadway gaan eten...en echt westernrestaurant waar je steaks kon eten. Was helemaal van hout gemaakt en echt in de countrystyle. Zelfs de muziek was country. Echt toppie. En die steaks...was echt wat voor Jan geweest. De steaks zijn hier overal geweldig en niet te duur! Misschien toch nog een keer vliegen he ;) Pap zou het trouwens ook geweldig vinden hier...Een beetje a la die westernshow die we in Disney gezien hebben! ;)

Morgen LAS VEGAS :) En Berry zou Berry niet zijn als hij een tower superdeluxe suite in het Mirage heeft geboekt. We hebben zelfs onze eigen privelift en een jacuzzi in de kamer. (En nog 100 andere dingen). Lekker zwembad erbij en er zijn dolfijnen...Wordt dus ff shocking na al die motels en helaas zullen na Las Vegas alle motels tegen gaan vallen ;) Nou op naar bed en morgen 2 dagen genieten van luxe, luxe en nog meer luxe en hopelijk niet blut Vegas verlaten ;)

Sleep well...of ja voor jullie...Goodmorning

• 30 September 2010 - 06:41

Sarai:

alweer een fantastisch verslag zeg, het stopt ook gewoon niet.
    Als jullie in vegas zijn schiet effe een paar fototjes van jullie luxe overnachting. En o ja niet teveel achter de fruitmachines.

Liefs, je tante

• 30 September 2010 - 07:22

Lesley-Jill:

Howdy Cowboy and Girl!
    Very nice verslag weer :D
    Iedere ochtend als ik de pc opstart, kijk ik weer uit naar jullie avonturen. Prachtig die natuur en de beestjes daar. Als jullie maar geen Steve Irwin acties doen en gaan worstelen met de local wildlife daar!
    Ohja, and remember: What happens in Vegas, stays in Vegas ;)
    KUS

• 30 September 2010 - 09:43

Loes Meys:

Goed bezig weer jullie! En laat Berry maar die foto's maken, hoe meer foto's, des te meer herinneringen aan dit mooie avontuur :D En nu: Viva Las Vegas!

XX

• 30 September 2010 - 10:14

Kevin:

mooi man.. maar ik verwacht de komende 2 dagen geen blog, want what happens in vegas stays in vegas. Aan die traditie moeten jullie je dus ook houden haha. live the life! xx

• 30 September 2010 - 10:53

Mam Rossin:

Volgens mij zijn jullie op dit moment de gelukkigste mensen op aarde. Misschien dat dat geluk nog wel uitgebreid wordt als je de juiste getallen indrukt in Vegas haha. Wij denken aan jullie.
    xxxx

• 30 September 2010 - 12:14

Daan:

Booohhjaaa heel veel plezier in Vegas, en ze hebben zuurstofmaskertjes tegen de kater! Ben heel benieuwd naar het hotel, goed geregeld ouwe!

• 30 September 2010 - 16:20

Boy:

peeeeeps
    klinkt en ziet er allemaal goed uit he,en jullie zijn nog ma net bezig,khoop daT t geweldig word in las vegas,ma vergeet niet je aan de spreuk `what happens in las vegas stays in las vegas`te houden.
    grtz etc van t natte oosten

• 30 September 2010 - 20:03

Wendy:

Het klinkt me weer allemaal super in de oren! En de foto´s zijn weer verbluffend! Echt prachtig! Have fun in Vegas, good luck! xx Wendy

• 30 September 2010 - 20:07

May:

hey luitjes
    wat weer n geweldig verslag zeg en de foto's weer t einde.
    den eraan dat je in vegas
    je ogen en oren goed de kost geeft.
    geniet met zn tweetjes.
    dikke kus
    may

• 30 September 2010 - 20:29

Pap,Mam,Brian:

Beter laat dan nooit. Berry en Relana on the rocks, geweldig mooie foto's. Vergeet niet te gaan slapen in al die luxe. Vanmorgen om 8.00 uur al zitten genieten van jullie foto's en vanavond om 22.30 uur pas tijd om nog eens rustig te lezen en genieten.Raak niet van de kook door de hoge temperatuur van het weer en van het gokken. Viva Las Vegas.xxxxxMam