Day 13 Dead Valley & Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu Day 13 Dead Valley & Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu

Day 13 Dead Valley & Mammoth Lakes

Door: Laantjuh

Blijf op de hoogte en volg Berry en Relana

02 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Vanmorgen na veel te weinig slaap (gisteren pas om 02.30 u naar bed gegaan) spullen gepakt, ontbeten en een laatste blik over Vegas geworpen. Vooral Berry valt dit afscheid heel zwaar ;) We hebben onze koffers in de auto gelegd, uitgecheckt en Vegas nog 40 dollar rijker gemaakt. Winnen is hier bijna onmogelijk ;)

Daarna in de auto gestapt door woestijnachtig niemandsland, waar je niks tegenkomt van eten, tankstations of wat dan ook. Alleen maar dorre grijze vlakten.

Het route 66 gevoel hebben we even verloren door Vegas. Twee dagen Salou voor 30+ers gehad haha vol met luxe en geld, want daar draait Vegas om. Nu weer back to basic en het landschap helpt daar wel bij. Onderweg langs de highway opeens een ligfiets in the middle of nowhere met 37 graden...Hij liever dan ik, aangezien je zeker een dik half uur tot een uur met de auto moet rijden voordat je weer iets tegenkomt, laat staan met de fiets...

Aangekomen in dead valley. Warm, over de 40 graden en een harde warme wind. We hebben zelfs onze eigen fata morgana gezien. We dachten een waterpoel te zien, maar dat bleek niet zo te zijn. Ook alle vette sjit die je ziet overwaaien normaal hebben we gemist. We hebben wel een overwaaiend leeg blikje gezien...;)
Berry heeft zijn hobby ook voortgezet hier. Hij verzamelt van ieder national park een steen (of eerder meerdere stenen) voor thuis op de kaarsenschaal...ja...maar goed vandaag weer 5 stenen rijker geworden en 3x raden wie die dingen constant mee mag slepen...juist ja..;)

De reis duurde tevens wat langer vandaag door al die verplichte fotoshoots. Berry hing zelfs de cliffhanger uit, klimmend over rotsen op zoek naar het perfecte plaatje...Ik ben lekker in de auto blijven zitten met loeiende airco...;) We zijn er vandaag ook weer achter gekomen dat we elkaar aanvullen haha en dat we vanaf nu aan als Bassie en Adriaan zijn. Stomme humor, maar we waren weer melig ;) Ook echt weer wat voor ons. We hebben vandaag voor het eerst flinke regen gehad..in de woestijn dus...haha, kan ook niet anders ;)

Na Dead Valley door Lone Pine gereden, een stadje nog helemaal in western. Ze hadden zelfs een echte saloon die ze nog gebruikte. Echt vet! Ook hebben we echte cowboys te paard gezien die koeien aan het drijven waren. Na al het grijze en dode landschap kwamen we langzaam aan weer in het groen. Veel beter, alleen hing er een beetje een pislucht overal...:S

Nu zijn we in Mammoth Falls in het Sierra Forest. Hier schijnen dus iedere avond beren rond te lopen, dus ik schijt 7 kleuren en Berry lacht me alleen maar uit. Ik vind het maar niks...Net gegeten in een restaurant waar ze overheerlijke malse steak hadden en lekkere garnalen :) De steak was echt weer wat voor Jan geweest. Nu zijn we op de kamer. Berry is tv aan het kijken en wil zo nog wat naar buiten kijken om beren te spotten. Ik denk dat ik vannacht op de badkamer slaap met slot erop haha...Nee het zal wel meevallen hoop ik :S ;)

Morgen gaan we naar Yosemite, het is mogelijk dat er morgen geen blog komt, niet vanwege de beren, maar omdat daar geen draadloos internet is. We zullen we even een smsje naar de ouders sturen, zodat jullie weten dat we veilig zijn :)

Tot snel (als we weer internet hebben)

PS.Loes we zijn niet naar the Beatles show geweest, omdat Vegas al duur genoeg was voor ons haha ;)

• 03 Oktober 2010 - 09:46

Pap Mam Brian:

Hey Bassie en Adriaan, ben maar blij met jullie auto i.p.v. de fiets in die hitte en afstanden. Wat een verschil van foto's qua kleuren Vegas of Dead Valley, maar ook weer mooi.Relana had je een luier willen hebben i.v.m. de beren, en Berry een tuigje om niet achter de beren aan te gaan of om cliffhanger te spelen.Geniet van de rit en van Yosemite. Wat gaat de tijd snel, al dag 14 voor jullie nieuwe dagboek. xxxx Mam

• 03 Oktober 2010 - 09:51

Mam:

Er is iets mis gegaan met het versturen zoals jullie kunnen zien. Het is blond en verstuurd berichtjes. xxxx

• 03 Oktober 2010 - 20:11

Liana:

Weer een erg intersant stukje en laat je niet gek maken door die beren, maak er maar een mooie foto van.Niet van te dichtbij natuurlijk, maarvan uit je badkamer raampje of zo, hahaha. Ik zou het ook eng vinden hoor, maar toch geniet er van.
    Groetjes slaap lekker en morgen weer veel FUN

• 07 Oktober 2010 - 08:10

Wendy:

Nice verslagje en mooie foto´s weer! xx Wendy