Dag 15 Yosemite National Park part 2 - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu Dag 15 Yosemite National Park part 2 - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 15 Yosemite National Park part 2

Door: Laantjuh

Blijf op de hoogte en volg Berry en Relana

04 Oktober 2010 | Verenigde Staten, El Portal

Vanmorgen rond 10.00 uur weer vertrokken naar Yosemite. Daar de shuttlebus gepakt om t beginnen aan mist trail/ john hancock trail (een wandeling van ca 3 uur). Het weer was bagger. Later hoorde we op het nieuws ook dat het noodweer was. We hebben zware regen gehad, echt zware regen en zelfs hagel en onweer (in de bergen tussen de bossen).

De wandeling begon met een flinke klim over een geasfalteerd stijl omhoog. Was echt even heavy. We kwamen langs een rivier en een waterval in de verte. Na het pas gingen we een brug over en begon onze klim langs de waterval omhoog.
Dit ging echt over rotsen, die door de regen best glad waren. Was echt een avontuur daar!

Onze klim ging 550 feet omhoog waarna we boven aan de waterval uitkwamen. De weg ging langs diepe ravijnen, meestal zonder vangrail of hek. Bovenaan de waterval hebben we even een broodje gegeten, waarna we weer verder zijn gegaan. Er kwam een nog hogere klim naar ruim 5000 ft. Ook hier weer watervallen gezien die ontstaan ontstonden door de zware regen. Na al dat berg op, kwam er gelukkig op een gegeven moment de daling. Dit ging zigzag door de bossen heen met grote rotsblokken soms tussen de bomen. De geur was onbeschrijfelijk lekker, een heerlijke frissen dennenlucht.Door het bos heen was alles zwaar modderig door de regen en hagel en onze schoenen en voeten waren dan ook doorweekt. Desondanks een tocht die we niet hadden willen missen.

Berry was heel trots op me dat ik mee was gegaan en overal meegelopen was :) Hij was weer helemaal in zijn survivalnopjes en dit was echt wat hij graag wilde! Al met al het was een geslaagde Ultimal Survival starring Berry aka B. Grills & Relana aka Survivalchick :)

Na het avontuur lekker opwarmen in onze jacuzzi, die zo groot is dat we er gemakkelijk met zn tweetjes naast elkaar in passen :) Daar nieuws zitten kijken over negatieve reisadviezen naar Europa wat minder was en daarna lekker Oprah :P (met spaanse ondertiteling. Na de baddersessie gaan eten en onze zakken met was gaan doen 10 minuten van het hotel af. Daar zitten we nu in de auto te internetten terwijl we wachten haha, Ideaal :) Dalijk lekker filmpje kijken op bed en morgen nog even naar het Sequoia gedeelte in Yosemite en dan richting SAN FRANCISCO (if you're goooinng to san francisco ;))

Goodmorning to Europe, goodnight to the States :)

Ps. Weer super bedankt voor al jullie reacties en medeleven :) Echt geweldig! De Amerikanen zouden zeggen: God bless you haha, maar wij zeggen gewoon tnx!

• 05 Oktober 2010 - 06:20

Kirsten&Bas:

Leuk verhaal! Mooie foto's!
    Zal wel een zware klim geweest zijn! Poeh haha..
    Lekker sportief bezig;)
    Geniet ervan!
    Groetjes van Kirsten&Bas

• 05 Oktober 2010 - 06:50

Lesley-Jill:

Very impressed by the pictures!!! F^&kking lovely :D
    Veel plezier met de rest van de avonturen!
    KUSSIE

• 05 Oktober 2010 - 07:47

Loes Meys:

Hi folks!

Wat grappig, volgens mij heb ik (deels) dezelfde wandeling gedaan, herken er veel van! Maar die van ons duurde uiteindelijk 6 uur, ook vanwege een omweg. Wel goed dat jullie hebben doorgezet in die regen :D Al was het in de hitte ook niet al te fijn om te doen :S Eigenlijk moeten jullie daar nog in een tentje slapen om het echte survival gevoel te krijgen! Boh, wat was ik toen bang voor beren. Nog geentje tegengekomen?

XX

• 05 Oktober 2010 - 08:01

Pap Mam Brian :

Hallo jonge woudlopers, doen jullie voorzichtig in de streets of San Francisco. Weer erg mooie foto's van jullie als kanariepietjes (mooi gele cape's). Wat een mooie omgeving, dit was iets waar opa Theo en opa Alli zich helemaal happy zouden voelen. Geweldig mooie omgeving en watervallen. Van de rustige natuur weer op weg naar de drukte van de stad. Zo ik ga ook de natuur in, wandeling op de heide met Zita.xxxxx mam

• 05 Oktober 2010 - 08:30

May:

luitjes
    ik blijf t zeggen.
    wat foto's en verslagen maken betreft zijn jullie kanjers.
    t is allemaal super om te volgen.
    ook vindt ik die gele cape jullie fantastisch ophalen hahaha.
    het was weer super om jullie beleving te lezen.
    dank daarvoor
    blijf dit doen en blijf genieten
    dikke kus
    liefs may

• 05 Oktober 2010 - 10:09

Mam Rossin:

Dat was dus de tocht der tochten haha.
    Wat goed van jou Relana dat je niet de handdoek in de ring hebt gegooid ( indit geval de gele cape). Van Berry had ik dat zowiezo niet verwacht die is natuurlijk helemaal in z'n element. Jullie hadden dat badgebeuren dan ook helemaal verdient. Super om dit verslag weer met jullie mee te mogen genieten en zeker ook de foto's zijn weer de moeite waard om even voor te gaan zitten.
    Op naar San Francisco....
    xxx

• 07 Oktober 2010 - 08:05

Wendy:

Wooow klinkt weer super allemaal! Vooral het survivallen! Lekker sportief bezig zeg! xx Wendy