Day 17 Sunny San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu Day 17 Sunny San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu

Day 17 Sunny San Francisco

Door: Laantjuh

Blijf op de hoogte en volg Berry en Relana

06 Oktober 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen was het dan zover...na een korte en krappe nacht ons ontbijt met aunt Miriam :) Na wat gezoek in de metro waren we er gelukkig op tijd. Ze had ons uitgenodigd in het Palace Hotel echt een heel chic authetiek hotel. Daar hebben we samen ontbeten en veel gekletst over ons avontuur, de bruiloft en dat Romano en Elizabeth volgend jaar toch echt naar San Francisco moeten...Ook vond ze dat Berry maar eens moest gaan trouwen haha. Ze was helemaal onder de indruk van de reis en onze avonturen en het was echt een heel gezellige ochtend. Thanks Aunt Miriam for the wonderfull morning and breakfast! We had such a good time! (ze heeft nu ook het adres van deze site gekregen).

Na ons royal breakfast zijn we naar de Pier gegaan. Daar hebben we rondgelopen langs de oceaan en de superleuke winkeltjes en restaurantjes. Het echte California gevoel kreeg je daar. Toen de boot naar Alcatraz :D Was ook weer een hele ervaring. Maakte behoorlijk veel indruk op ons. Er zat ook een film bij en een audiotour waarbij je met een soort walkman een rondleiding kreeg en verhalen hoorden van toen. Die cellen waren echt zo klein he :S Hingen ook overal foto's van gevangenen en bewaarders met hun verhalen en opn het einde was er een man die zijn boek signeerde die daar echt 4 jaar gezeten had. Was wel weer heeeeel toeristisch en je moest vaak wachten voordat je eens een cel in kon kijken, maar ja. Hoort erbij ofzo denk ik dan.

Bij de pier hebben we nog zeeleeuwen gezien. Allemaal bij elkaar en over elkaar en geluid wat eruit kwam. Was een hele vergadering daar tussen die beesten! Berry was weer helemaal verkocht en wilde volgens mij het liefst de hele dag daar staan ;) Daarna nog wat geshopt en opgelicht door een camerawinkel. Hadden zo'n lens voor de videocamera wat alles vebeterde en het maximale eruit haalde. Dat deed ie ook, alleen hebben we na lang twijfelen en onderhandelen van die verkoper 100 dollar ervoor betaald, terwijl ie ieerst 175 was en nu zagen we m op internet voor iets van 16,17 dollar. Berry nu dus weer helemaal opgereegd, maar hij gaat morgen terug proberen om zn geld trug te krijgen.

Verder hebben we verse vis gegeten aan de haven. Berry krab en ik zalm. Was heel lekker en de bediening was super! Alleen wat veel knoflook op de vis, dus denk niet dat we de komende dagen nog kunnen praten tegen vreemden ;) Na het eten kwam de bus niet opdagen en hebben we een half uur, drie kwartier gelopen door San Francisco waarna we toch nog een bus vonden. Tijdens die wandelingen steeds stijl omhoog en omlaag, want rechte wegen is raar hier haha. Ook door Chinatown gekomen, Little Italy en door Union Square. Morgen gaan we met zon tourbus nog een keer door SF heen en nog naar het Golden Gate Park en dan verlaten we San Francisco alweer...

• 07 Oktober 2010 - 06:41

Loes Meys:

San Fran is echt te gek! Relana ik wist niet dt je daar een tante hebt, wat leuk! Zeer mooie locatie voor een ontbijt ;) Feel that Californian feeling! En zorg dat jullie op de weg naar LA nog even stoppen in Big Sur, met de grootste bomen van Amerika! xx

• 07 Oktober 2010 - 06:52

Loes Meys:

Haha, ik had gister gemist, zie dat jullie al bij de Sequoias zijn geweest, supervette bomen! :D

• 07 Oktober 2010 - 07:27

Daan:

Whahahaha geweldig die zwerver ben ik toen ook tegengekomen, en die rare zeeleeuwen blijven je de rest van je leven bij hahahaha iedere keer elkaar eraf duwen en dan weer dikke paniek hahahahahaha
    Is er nog een kans dat jullie naar San Diegio gaan? ik vond dat toch wel het echte californie gevoel met het prachtige strand, kust en leuke gezellige kleine barretjes. De cabriorijdende bellende meisjes en anabolengasten maken het natuurlijk af :)
    In ieder geval, geniet ervan en indien San Diego niet gehaald wordt hebben we een goede reden om eens met zn allen terug te gaan :P

• 07 Oktober 2010 - 08:09

Wendy:

Echt leuk die zeeleeuwen zeg, echt aparte beestjes haha! En Alcatraz, dat lijkt me echt indrukwekkend om te zien en daar te staan! Veel plezier nog! xx Wendy

• 07 Oktober 2010 - 08:14

Kirsten:

Wat leuk weer! Leuke foto's ziet er indd chic uit! Leuk dat je daar je tante weer kon zien.. altijd leuk want die zul je lang niet gezien hebben!
    Succes nog!! Let goed op elkaar!
    xx

• 07 Oktober 2010 - 14:12

Mam Rossin:

Wat leuk dat jullie samen hebben kunnen ontbijten in een super locatie. Zal zeker gezellig zijn geweest.
    Alcatras zal ook wel indrukwekkend zijn geweest, wel goed dat je dáár in ieder geval niet meer terecht kunt komen, niet bepaald een vakantieoord. Ook leuk, die zwerver. Hebben jullie hem iets gegeven...al is het maar voor zijn eerlijkheid haha.
    Mijn indruk: SF is een zeer gezellige stad ( lijkt een beetje op Z-Limburg, met die bergen en dalen).
    xxx

• 07 Oktober 2010 - 14:21

Elizabeth:

Hallo lieve mensen, wat super geweldig dat jullie Aunt Miriam hebben gezien!!! Hopelijk hebben jullie ook een dikke knuffel van mij gegeven?!Zij zal ook heel blij zijn om jullie gezien te hebben;)
    En jaja wij gaan ons uiterste best doen om volgend jaar naar SF te gaan..:)Veel plezier nog en tot snel xxxxxxx

• 07 Oktober 2010 - 14:21

• 07 Oktober 2010 - 14:23

oh ja...love the zwerver!!! XXX

• 07 Oktober 2010 - 14:48

Pap Mam Brian:

Weer geweldige foto's,op jullie site.Gisteren puur natuur met enorme reuzenbomen, toch een sprookjesreis deze vakantie.Zonnig San Francisco ook weer geweldige foto's, wat een schattige zeeleeuwen. Jullie zien er ook heel goed en relaxed uit. Alcatraz ook heel indrukwekkend, Berry achter tralies vind ik maar niks, jij toch ook niet he,Relana? Het eten zag er heerlijk uit,jammer dat er geen geurverslag bestaat via e-mail. Maar bij de w.c.-foto misschien maar goed ook, die kon wel een sopje gebruiken. Have a nice day, love's Mam xxxx

• 07 Oktober 2010 - 18:58

May:

ha luitjes
    wow alcatraz, wat moet dat n indruk op jullie gemaakt hebben.
    wel leuk die foto van Berry in de cel
    kon je m niet laten zitten?/(grapje berry haha)
    en laan wat ziet t eten er lekker uit heerlijk.
    meid geniet van alles voor je t weet ben je weer thuis.
    dikke kus voor jullie en tot morgen
    liefs may