Dag 18 Cold San Francisco & Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu Dag 18 Cold San Francisco & Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Berry en Relana Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 18 Cold San Francisco & Santa Cruz

Door: Laantjuh

Blijf op de hoogte en volg Berry en Relana

07 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Vanmorgen de spullen in de auto gelegd en naar de pier gegaan met de bus. Daar hebben we een ticket gekocht voor een hop on/hop off tourbus die we vervolgens genomen hebben. Zo zijn we door San Francisco gereisd vandaag.

Als eerste kwamen we langs de pier en door het financial district. Dat laatste gedeelte leek erg op Chicago met een rij vol wolkenkrabbers (alleen iets lager dan in Chicago) en overal banken en financiele bedrijven. Het was by the way koud vandaag en we hadden ons iets te optimistisch gekleed haha. In het zonnetje was het lekker maar die wind...brrr....en bovenop die open tourbus was alleen maar wind...

Maar goed das info ter zijde. Na het financial district door Little Italy....Ohhh...I luv that place. Overal Italiaanse restaurantjes en cappuchino barretjes...(l) En vevolgens naar de andere kant van de wereld door Chinatown, wat ook erg indrukwekkend was. Chinatown zijn we s avond nog even naar teruggegaan. Na Chinatown door Union Square, het winkelwalhalla van SF. Louis Vitton, Prada maar ook HM's enzo en een groot openlucht podium waar reggae gedraaid werd! Na Union Square door de stijle straten van SF Nob Hill en die andere Hill met echt de huisjes die je je bij SF voorstelt. Ook weer langs een k.krijkzaal gekomen!

Na de hills op naar Golden Gate Park & Bridge! In het GG park zijn we rond gaan wandelen en door de japanse tuinen gelopen. Was heel mooi, maar belachelijk duur voor die kleine oppervlakte! Maar goed we hebben dr dan nog maar een Japans zeewiersoepje gegeten om de tijd te rekken. (was trouwens erg lekker) Na de japtuin de bus verder gepakt naar the golden gate bridge. Heel mooi, haha maar ik vond t klein haha. Had m veel groter verwacht! Toen we SF inkwamen over de Bay bridge lekker die enorm en ik had echt t idee dat die langer was, maar dat kan ook eraan liggen dat we daar file reden ;) Wel koud en heeeel veel wind over de brug. We wilden eerst erover lopen, maar blij dat we dat niet gedaan hebben, want boven op de bus bevroren we al bijna haha! Na GG bridge terug richting de pier. Daar zijn we uitgestapt om vliegtuigen en straaljagers te kijken. Dit weekend in navy weekend in SF en er lag al een groot vliegdekschep in de haven en een onderzeeer en nu waren er vliegtuigen en straaljagers zich warm aan het vliegen voor de vliegshow zaterdag. Berry meteen verkocht en opeens was de hele tour en SF weg uit zijn wereld en was er alleen nog oog voor de straaljagers die met een keihard geluid iedere keer overkwamen en loopings maakten enzow.

Na de vliegtuigstop terug naar Chinatown te gaan om daar wat rond te lopen en op de hand Chinees achtig spul te eten....Gadver...Wie mij kent, weet dat ik een hekel heb aan dat eten en ik kon dus met gemak veel eten laten staan vandaag...Brr...die smaak heb ik ng 2 uur daarna geproefd...:( Chinatown was wel grappig, kreeg je kimono's en wierook en wijze spreuken stenen enzo.

Na Chinatown terug naar the city hall (oh ja was ook nog een stop) om van daaruit 10 minuutjes terug naar het hotel te lopen waar de auto stond. Van daaruit San Francisco in rush hour uitgereden (zucht) en onze weg vervolgd over Pacific Highway 1...WONDERFULL!!! Langs de kust, tussen de bergen met uitzicht op de zon die ondergaat in de oceaan...:D SUPER...Daar door de zonsondergang en duister gereden naar Santa Cruz waar we nu buiten op het balkon van Super 8 een bacardi cola zitten te drinken en te typen. Super aardige vent hier die ons gratis bier gegeven heeft en we hebben een deluxe kamer...Nou zou je echt niet zeggen dat t een motel is zo mooi is de kamer! Lekker ruim, grooooot bed, koelkast, magnetron etc. :D Lekker slapen vannacht. Ook zitten we op loopafstand van het strand waar we morgen na een paar dagen inactiviteit weer eens gaan joggen. Morgen gaan we dus joggen en nog even van het strand genieten om daarna onze weg te vervolgen op highway 1 richting Carmel en al die andere mooie plaatsen!

Sleep well and goodmorning!
En over 7 dagen zitten we alweer in t vliegtuig terug :S...de tijd gaat echt snel!

• 08 Oktober 2010 - 06:06

Mam Rossin:

Ik geloof dat ik dit ochtendritueel ga missen: opstaan, meteen pc aan en jullie verslag lezen met foto's bekijken.
    Misschien ook een idee voor thuis..haha.
    Ook dit keer weer hele mooie foto's, vooral die Japanse tuin ( misschien iets voor bij jullie achterom) als je de jackpot wint.
    Dus nu gaan jullie een beetje van het strand en the ocean genieten, dan zou het zeker fijn zijn als het een graadje warmer werd en anders blijft het bij joggen.
    Maar geniet nu eerst maar van jullie superluxe motelkamer. Welterusten en tot morgen
    xxx

• 08 Oktober 2010 - 06:15

Renee En Ron:

Woooooow....wat een belevenissen weer!!Echt te gek!!!
    Kan me voorstellen dat de tijd voorbij vliegt!
    Time flies when you're having fun.....;)
    Heel veel plezier en geniet ze nog het laatste weekje!!!
    Kijken weer uit naar de volgende verslagen en foto's!!

Grtz en boxx vanuit DB,

R&R

• 08 Oktober 2010 - 12:37

Pap Mam Brian:

Wow, weer te gekke foto's, wat mooi.Wat de temperatuur betreft, verschilt het niet al teveel met Hoensbroek. Alleen de omgeving van jullie is net even wat aantrekkelijker in mijn ogen. Geniet van de laatste week, wat gaat de tijd snel,jammer maar ook fijn om jullie straks weer in het echt te zien en alles te horen en zien met jullie commentaar. Let op de mooie omgeving, maar zeker ook op het verkeer en op elkaar. xxxx Mam.

• 08 Oktober 2010 - 12:47

Daan:

Koeliejoep hey wat n vette fotos, die japanse tuinen zijn echt supermooi! hier goed nieuws: heb mn vaste contract en volgende week naar de autosalon in parijs voor t werk! En het is voor ons bijna weekend, jeweetwel, dat ding wat de werkweek altijd zo leuk onderbrak ;) Groeten!

• 08 Oktober 2010 - 13:13

Loes:

Wat een herkenbare foto's allemaal, ik zou graag met jullie meegenieten maar op deze manier doe ik dat ook een beetje. Zijn jullie niet bij Crooked Street geweest? Zo'n zigzag straat omhoog met felgekleurde huizen? Ook heel toeristisch, maar wel grappig. Enjoy you guys! XX

• 08 Oktober 2010 - 13:15

Marjo En Kees:

Ik word met de dag meer jaloers op jullie.Het is toch geweldig wat jullie allemaal beleven.Ik kijk iedere dag uit naar jullie berichten en foto's ook al schrijf ik niet veel terug,ik zal dit als jullie terug zijn hartstikke missen.Veel plezier nog voor de komende week en tot ziens.

• 08 Oktober 2010 - 20:02

May:

hey luitjes
    wat weer n geweldig verslag zeg.
    in chinatown kon ik wel wennen denk ik.
    ja laantje de tijd vliegt als je t naar je zin hebt.
    ik zal t gaan missen denk ik om iedere dag weer n keigoed verslag te lezen en prachtige foto's te bekijken.
    maar ook weer fijn om jullie weer in ons midden te hebben.
    geniet nog met volle teugen
    dikke knuffel
    liefs may

• 10 Oktober 2010 - 12:01

Wendy:

San Francisco ziet er precies uit zoals ik het me had voor gesteld, echt super! Mooie foto´s weer! En die japanse tuin wauw! Echt mooi!
    xx Wendy

• 11 Oktober 2010 - 19:10

Ome Nino:

echt vet man .het is zeker de moeite waard.xxxxx kom goed thuis.